WPC – Numbers In Front Of The Elevator


20160604_091348

Numbers on the Wall

Are we aware that we are dealing with numbers in many aspects of our daily life since early morning to midnight? When we open the eyes, we are looking at the numbers on the alarm clock, then soon to the numbers on the mobile phone. Perhaps we take and press the remote controls of the entertainment devices which also have the figures. If we drive then we cannot avoid seeing numbers on the odometer of the vehicle. In our working desk, facing the computer or tablet or any gadget, we also cannot escape from numbers. Practically whole day we will be dealing continuously with the numbers.

Likewise with me in one moment at the afternoon, I was looking for my room in a hotel where a business workshop will be held on the following day. After getting off the elevator on the room floor, I was standing and looking at the direction of the room numbers on the wall…. left, right or straight?

Like Heinz Page said…

Information is just signs and numbers, while knowledge involves their meaning. What we want is knowledge, but what we get is information

By the way, do you ever get lost on looking for your room in a hotel? 😀

******

You can find more beautiful photos of Numbers as the topic of the Daily Post Weekly Photo Challenge for this week.

Iklan

14 pemikiran pada “WPC – Numbers In Front Of The Elevator

  1. Btw ini hotelnya di mana Mbak? Nomornya itu diukir di atas marmer, ya? Wow… eh itu marmer bukan sih?
    Saya! Dulu pernah di sebuah hotel bingung cari kamar, setelah berputar-putar sana sini kamar saya tidak ketemu. Sejurus kemudian saya baru sadar kalau saya salah lantai.

    Disukai oleh 1 orang

    • Saya menyempatkan moto nomor-nomor kamar ini ketika ada kegiatan kantor di Hyatt Jogja hari Sabtu kemarin. Orang-orang lain moto-in landscape-nya yang bagus kalo saya malah moto-in nomor, udah kayak orang nyari nomor buntut aja hehehe…
      Sepertinya nomornya itu diukir bukan di atas marmer deh, melainkan batu alam seperti batu paras gitu. Jogja kan terkenal dengan batu parasnya.
      Ternyata seru juga ya tersesat di hotel, biasanya karena hotelnya gede jadinya cape juga keliling-keliling nyari kamar…

      Disukai oleh 1 orang

  2. aki seringnya nyasara di parkiran mall, makanya musti difoto tiangnya,
    sayang foto langsung kuapus, pdhal bisa buat wpc ya

    aku ngalamin nyari2 jendela buat wpc yg dulu2 itu mbak

    Suka

Please... I'm glad to know your thoughts

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s